Skip to main content

Зарим эртний монгол үгний тайлбараас

Энэ мэдээллийг Аянгат удганы бичвэрээс авсан болно. Надад хэрэгтэй дараа хайгаад олдохгүй байж мэдэх тул хадгалсан болно. 
Бэл хэмээн бичвэл Эд гэсэн утгатай.
Бил гэж бичвэл Хонхор гэсэн утгатай.
БэлӨГ гэвэл Эд юмыг хүнд
Хариу харалгүй өгөхийг хэлнэ.
БилЭГ гэвэл Хонхор газар юм цуглуулахыг хэлнэ.
Эг гэдэг нь хураагдах, цугларах гэсэн утгатай.
Үүгээрээ тархины хонхортоо
ЭрДЭМ цуглуулахыг төлөөлүүлэн хэлж байгаа юм.
БэлЭГ гэж бичвэл эрхтэнд хурах гэсэн утгатай.
Бэлүг Дэм Бай Эр Эл


Амар байцгаана уу? Гоо Марал гэдэг үү? Хоо Марал гэдэг үү? Хуа Марал гэх үү? Гуа Марал гэх үү? 
ЗА ТЭГЭХЭЭР ХОО МАРАЛ ГЭЖ БИЧНЭЭ. 
МОНГОЛЧУУД ЭРЭГТЭЙ ХҮНД ГОО ХЭМЭЭЖ ЭМЭГТЭЙ ХҮНД ХОО ГЭЖ БИЧДЭГ ГЭНЭ. 
ХОО БУЮУ ГОО НЬ ЦАРАЙ ЗҮС, БИЕ БЯЛДАР БУСАД БҮХ Л ШИНЖЭЭРЭЭ ХАМГИЙН САЙХАН ХҮНИЙГ ХЭЛДЭГ ГЭНЭ. 
ЭРЭГТЭЙ ХҮНД ГОО ГЭХ БАТАЛГАА НЬ ГОО ВАН МУХАЛАЙ. 
ГЭТЭЛ ХУА БОЛОН ГУА НЬ ТҮРЭГТ ХУВИРСАН ХЭЛБЭР ИЙМЭЭС ЭМЭГТЭЙ ХҮНИЙ ТУХАЙД НЬ ХОО МАРАЛ ГЭЖ БИЧИХ НЬ ЗҮЙТЭЙ. 

Comments

Popular posts from this blog

Монголын ардуудын зүйрлэж хэлсэн цэцэн үгсээс

Монгол ардын зүйр цэцэн үг цуглуулах гэсэн юмаа бүгдээрээ мэдэх үгээ нэмж туслаарай !!!! Нээх элбэг байдаггүйг цуглуулж байсан юм. Гэхдээ утга нь гүн болохоор бүгд л их сайхан.  Яриан дундуураа донжийг нь олоод хэлж байгаа  хүн их сайхан санагддаг. Би ч яах уу "ш дээ, шүү" гээсээ салах биш ХэХэ Итгэлийг олоход үнэн хэрэгтэй Эндүүг халахад шударга хэрэгтэй. Энэ бие хэврэг Эрхэм нэр мөнх. Ажилч хүний алдар мөнх Ардын сургаал аргагүй сайхаан Ачит эхийн гавьяа мөнх.  Төрхмөө голсон хүүхэн муу Төрлөө голсон хөвгүүн муу. Хийгээгүй байж хөөрөх муу Хийсэн гэж бардамнах муу. Хурц хутга гарт халтай Худал үг өөрт халтай. Танилтай бол талын чинээ Танилгүй бол алгын чинээ Зуун төгрөгтэй явснаас Зуун найзтай яв Харь газарт битгий нэрэлх Халуун зуураа битгий эрэлх өглөггүй бол баяжих хэрэг юу байна өргөлгүй бол насжих хэрэг юу байна

Санаж явахад илүүдэхгүй үгс

Энд тэдээс дуусан сайхан агуулгатай өвөрмөгц хэллэгтэй  сэтгэлд хүрсэн  ишлэлүүд байгаа юм аа. Бөөнд нь оруучихая. Бодож байснаас арай л их бичвэртэй болоод байх шиг байна. ЮУ ХЭЛЖ БАЙГААГААС НЬ ИЛҮҮТЭЙ ЯАЖ ХЭЛЖ БАЙГАА НЬ ЧУХАЛ Ш ДЭЭ   ************************************************************** Сэтгэл байвал усан дээр ч гал асаана Сэтгэл дутвал тосон дээрч гал асахгүй  ***************************************************************** Түүхэндээ төв халхуудын сор сор хүмүүсийг хамгийн их устгаж байсан нь тодорхой ба йж байгаа царайнаас нь харахад л... *************************************************************** Үг бол амьтай бас сүнстэй. Тэр хэрээрээ бидний хувь заяаг хөтлөж, хөглөж байдгийг сануулах гэсэн юм аа.  Монголчууд бид чинь эртнээс агуу их билэгдлийн философтой амьдарч, түүгээрээ оршин тогтнож ирсэн ард түмэнсэн дээ уг нь  Амны билгээс ашдын билэг үүснэ гэж байгаа юм ш дээ. ***************************************************************** Харилцаа

Бусдыг бүү яарч дүгнэ

Би бүүр тийм улаан цагаандаа гарсан амьтан биш ээ. Шулуухан хэлвэл Дэггэй айлын журамтай хүүхэд. Тийм боловч ойрд нэг хүнд нилээн арай буруу мэдрэмж төрүүлээд байх шиг байна л даа.     Нээх олон таараад байхгүй хүнд бол хичээж байгаад сайхан сэтгэгдэл төрүүлээд л салвал уг нь их зүгээр юм шиг. Гэтэл би өөр хүнд эх загвар болох надаас тэс хөндлөн хүний дүрээр санаанд нь үлдсэн байж болохоор юм. Дараа тэр хүнээс нэг хүн Толио гэж ямархуу хүн бэ? гэвэл тэр хүн юу хэлэх нь тодорхой надаас бүүр өөр юм хэлж таараа. Ингээд л бас нэг буруугаар ойлгогч нэмэгдэнэ. Магадгүй би тэр хүнтэй сайн найз болж болох ч хүн байх байсан юм билүү.      Сэтгэл хөөрчихсөн ам халчихсан үед таарсан хүн бол их яриа гэх, ууртай явж байхад таарвал ааш муутай гэх, гомдчихсон шанатарчихсан үед таарвал унхиагүй дуугүй эсвэл их зантай гэх....    Дарга ч байлаа цэрэг ч байлаа хүн л бол хүн шүү дээ. Тэр хүн баярлачихсан гуньчихсан хөөрчихсөн гутарчихсан яг л бидэн шиг явж л байгаа. Тиймээс хэнбэ гуай нь ч байлаа гэс